Φρεσκος καβουρδισμενος καφες

Καφές: το μεγαλύτερο ίσως το μεγαλύτερο “ναρκωτικό”..

Κάποιοι από εσάς , δεν μπορούν ν’ ανοίξουν καν τα μάτια τους το πρωϊ, αν δεν πιουν μια γουλιά καφέ. Κάποιοι άλλοι, πολλοί λιγότεροι πάντως, ούτε που τον σκέφτονται. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα έχουμε γεννήσει τους δικούς μας καφέδες(φραπέ), έχουμε υιοθετήσει άλλους(τούρκικο), έχουμε παραποιήσει άλλους-ευτυχώς προς το καλύτερο(freddo espresso). Θα έλεγε κανείς, ότι, γενικά, έχουμε το καφέ στο αίμα μας. Αν και όπως θα καταλάβετε βλέποντας και το παρακάτω video, ίσως δεν ευθυνόμαστε μόνο εμείς γι’αυτό, αλλά κι ο…καφές!

Ο καφές σύμμαχος υγείας για 7 λόγους !

Εκτός από την ενέργεια που μας γεμίζει ο καφές, μπορεί να έχει και άλλα σημαντικά οφέλη. Τα τελευταία χρόνια, επιστήμονες έχουν μελετήσει τα αποτελέσματα του καφέ σε διάφορες πτυχές της υγείας και τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

Παρακάτω ακολουθούν 7 λόγοι για τους οποίους ο καφές μπορεί να είναι ένα από τα πιο υγιεινά ροφήματα στον πλανήτη.
1. Ο καφές μπορεί να σε κάνει πιο έξυπνο !

Ο καφές δεν μας κρατά απλά ξύπνιους, αλλά μπορει κυριολεκτικά να μας κάνει πιο έξυπνους. Το ενεργό συστατικό στον καφέ, είναι η καφεΐνη, η οποία είναι διεγερτική και το ψυχοδραστικό συστατικό με την μεγαλύτερη κατανάλωση στον κόσμο. Ο κύριος μηχανισμός της καφεΐνης στον εγκέφαλο μπλοκάρει τα αποτελέσματα ενός ανασταλτικού διαβιβαστή που καλείται Αδενοσίνη.

Εμποδίζοντας τα ανασταλτικά αποτελέσματα της Αδενοσίνης η καφεΐνη αυξάνει την πυροδότηση των νευρώνων στον εγκέφαλο και την απελευθέρωση άλλων νευρώνων όπως η ντοπαμίνη και η νοερεπινεφρίνη. Πολλές ελεγχόμενες μελέτες έχουν εξετάσει τα αποτελέσματα της καφεΐνης στον εγκέφαλο, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να βελτιώσει την διάθεση, τα αντανακλαστικά, την μνήμη, την εγρήγορση και την γενική γνωστική λειτουργία.
2. Ο καφές μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις περισσότερο λίπος και βελτιώνει την φυσική απόδοση.

Υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο βρίσκουμε καφεϊνη μέσα στα περισσότερα εμπορικά προϊόντα καταπολέμησης του λίπους.

Η καφεΐνη, μερικώς λόγω του διεγερτικού αποτελέσματός που έχει στο κεντρικό νευρικό σύστημα, αυξάνει τον μεταβολισμό αλλά και την οξέίδωση των λιπαρών οξέων.

Μπορεί επίσης να βελτιώσει και την αθλητική απόδοση κατά 11 – 12% με αρκετούς μηχανισμούς περιλαμβάνοντας την κίνηση των λιπώδων οξέων από τους λιπώδεις ιστούς.
3. Η καφεΐνη μπορεί να μειώσει δραστικά τον κίνδυνο Διαβήτη τύπου ΙΙ

Ο συγκεκριμένος τύπος διαβήτη σχετίζεται άμεσα με τον τρόπο ζωής του ατόμου και έχει φτάσει επίπεδα επιδημίας, έχοντας αυξηθεί στο δεκαπλάσιο σε λίγες δεκατίες αφού πλέον πάσχουν από αυτόν περίπου 300 εκατομμμύρια άνθρωποι.

Αυτή η ασθένεια χαρακτηρίζεται από υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμαι λόγω αντίστασης σην ινσουλίνη ή αδυναμίας παραγωγής της.

Σε μελέτες παρατήρησης ο καφές έχει συσχετιστεί επανειλημμένως με μειωμένο κίνδυνο διαβήτητη κατά 23% με 67%.

Ένα άρθρο μαζικής αναθεώρησης εξέτασε 18 έρευνες αποτελούμενες από συνολικά 457.922 συμμετέχοντες. Κάθε επιπλέον κούπα καφέ ημερησίως μείωνε τον κίνδυνο διαβήτη κατά 7%. Όσο περισσότερο καφέ έπιναν οι συμμετέχοντες τόσο μικρότερος ήταν ο κίνδυνος.
4. Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο Alzheimer και Parkinson.

Ο καφές όχι μόνο σε κάνει πιο έξυπνο βραχυπρόθεσμα, αλλά μπορεί και να προστατέψει τον εγκέφαλο σου σε μεγάλη ηλικία.

Το Alzheimer είναι η πιο κοινή νευροεκφυλιστική διαταραχή στον κόσμο και μια από τις κυριότερες αιτίες άνοιας.

Σε μελέτες που έχουν γίνει, όσοι πίνουν καφέ έχουν ως και 60% λιγότερες πιθανότητες να ασθενήσουν από Alzheimer και άνοια.

Το Parkinson είναι η δεύτερη πιο συνηθισμένη νευροεκφυλιστική διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από θάνατο των νευρώνων που παράγουν ντοπαμίνη στον στον εγκέφαλο. Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο Parkinson κατά 32% – 60%.
5. Ο καφές μπορεί να είναι εξαιρετικά καλός για το συκώτι σου

Το συκώτι είναι ένα αξιοθαύμαστο όργανο που ολοκληρώνει εκατοντάδες ζωτικές λειτουργίες του σώματος.

Είναι πολύ τρωτό απέντι σε σύγχρονες απειλές όπως η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και φρουκτόζης.

Η κύρωση είναι το τελικό στάδιο της βλάβης στο συκώτι και προκαλέιται από ασθένειες όπως ο αλκοολισμός και η ηπατίτιδα, όπου οι ιστοί του ήπατος έχουν σε μεγάλο βαθμό αντικατασταθεί από ουλώδη ιστό.

Πολλαπλές έρευνες έχουν δείξει ότι ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κυρώσεως σε ποσοστό 80%, με μεγαλύτερο αποτέλεσμα σε όσους πίνουν 4 ή περισσότερα ποτήρια καφέ ημερησίως.

Ο καφές μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου στο συκώτι.
6. Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου.

Πολλοί πιστεύουν ακόμη πως ο καφές είναι ανθυγιεινός.

Κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, αφού είναι συνηθισμένο για την συμβατική σοφία να είναι αντίθετη με το αποτέλεσμα των ερευνών.

Σε δύο πολύ μεγάλες προοπτικές επιδημιολογικές μελέτες, η κατανάλωση καφέ συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες.

Αυτό το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα έντονο σε διαβητικούς τύπου ΙΙ, επίσης μια μελέτη μας δείχνει ότι οι λάτρεις του καφέ είχαν 30% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου σε μια περίοδο 20 ετών
7. Ο καφές περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών και αντιοξιδωτικών.

Ο καφές δεν είναι απλά μαύρο νερό.Θρεπτικά Συστατικά Καφέ

Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά του καρπού του καφέ καταλήγουν στο τελικό ρόφημα, το οποίο μάλιστα περιέχει μια σεβαστή ποσότητα βιταμινών και μετάλων.

Ένα φλιτζάνι καφέ περιέχει:

6% της ΣΗΠ για Παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β5).

11% της ΣΗΠ για ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2).

2% της ΣΗΠ για νιασίνη (Β3) και θειαμίνη (Β1).

3% της ΣΗΠ για κάλιο και μαγγάνιο.

(ΣΗΠ = Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη)

Μπορεί να μην φαίνεται πολύ, όμως εαν πίνεται αρκετά ποτήρια καφέ την ημέρα, αυτά τα ποσοστά γρήγορα μεγαλώνουν.

Ωστόσο δεν σταματά εκεί. Ο καφές περιέχει ακόμα μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών.

Στην πραγματικότητα, ο καφές είναι η μεγαλύτερη πηγή αντιοξιδωτικών που περιλαμβάνουν οι διατροφικές συνήθειες της Δύσης, υπερέχοντας τον φρούτων και των λαχανικών μαζί.
Τι να κρατήσετε.

Ο καφές σε ελεγχόμενες ποσότητες είναι σύμμαχος της υγείας σου, όμως η υπέρμετρη κατανάλωσή του κάθε άλλο παρά καλό θα σου κάνει.

Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι πολλές από τις παραπάνω μελέτες ήταν επιδημιολογικής φύσεως. Οι μελέτες αυτές μπορούν να δείξουν μόνο συσχέτιση, δεν μπορούν να αποδείξουν ότι ο καφές προκαλέσει τα αποτελέσματα.

Για να διαφυλάξεις σύγουρα τις ευργετικές ιδιότητες του καφέ για την υγεία σου, μην προσθέτεις ζάχαρη ή οτιδήποτε άλλο βλαβερό στον καφέ σου !

Αν δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς μετά από έναν καφέ, δοκίμασε να πιείς το τελευταίο ποτήρι πριν τις 2μμ.

Τελικά, είναι ξεκάθαρο πως ο καφές δεν είναι ο «κακός» της υπόθεσης όπως συχνά παρουσιάζεται.

Αν μη τι άλλο, ο καφές μπορεί κυριολεκτικά να είναι το πιο υγιεινό ποτό στον πλανήτη

Phosfluorescently e-enable adaptive synergy for strategic quality vectors. Continually transform fully tested expertise with competitive technologies. Appropriately communicate adaptive imperatives rather than value-added potentialities. Conveniently harness frictionless outsourcing whereas state of the art interfaces. Quickly enable prospective technology rather than open-source technologies.

Phosfluorescently e-enable adaptive synergy for strategic quality vectors. Continually transform fully tested expertise with competitive technologies. Appropriately communicate adaptive imperatives rather than value-added potentialities.

Phosfluorescently e-enable adaptive synergy for strategic quality vectors. Continually transform fully tested expertise with competitive technologies. Appropriately communicate adaptive imperatives rather than value-added potentialities. Conveniently harness frictionless outsourcing whereas state of the art interfaces. Quickly enable prospective technology rather than open-source technologies.

Lorem ipsum dolor sit amed consetatur

Compellingly recaptiualize enterprise-wide web-readiness for robust strategic theme areas. Synergistically reconceptualize user-centric functionalities via revolutionary strategic theme areas. Progressively transition out-of-the-box leadership skills rather than top-line and this is a hover link.

Get free trial